Pictures of Kyoto

Pictures of Kyoto

Saturday, August 23, 2008

From Emptiness to Fullness


Recently I felt compelled to write out my testimony in less than 100 words and make a gospel track so I could give it out to people when the opportunity arose.

Have you ever felt empty inside? I used to feel empty inside and wondered why I was the way I was. What was the point to my life? As a child I learnt about Jesus but I never knew Him. As a young person I felt insecure; I was shy and wouldn't say much. But one day ....

今までに心の中の虚しさを感じたことってある?僕は以前、自分の中に虚しさがあって、どうして僕はこんな風なんだ?って思ってた。僕の人生で大切なものって何だろう?子どもの頃イエス様のことを聞いたけど、よく分からなかった。若い頃は自信がなくて、恥ずかしがり屋で、口下手だった。でもある日・・・

I was told if I put my trust in jesus and followed Him, He would give me new life and make life better. I surrendered to Jesus and decided to follow Him. From that day I went from feeling empty to being full. I now have a purpose for my life. I have gone from being insecure to being secure in who I am.

もしイエス様を信じて従っていくなら、イエス様は僕に新しい命を与えてくださって、僕の人生は素晴らしいものになるって教えられたんだ。僕はイエス様に自分を委ねて、イエス様に従っていくことを決めたその日から、虚しい気持ちが消えて、心の中が満たされたんだ。今、僕の人生には意義がある。僕が僕であることに自信が持てるようになったんだ。



I have discovered we are all seperated from the God who created us because of sin and selfishness. We life our way.

罪や自己中心のせいで、僕たちはみんな創造主である神様から引き離されてしまったんだ。僕たちは、自分勝手に生きている。

We try many things to bridge this gap. Praying at shrines and temples, being a good person etc.

僕たちは、この溝を埋めるために、いろいろなことを試してみるんだ。神社やお寺にお参りしたり、良い人になってみたり・・・。

We try many things to fill the emptiness in our lives - more money, more shopping, relationships, gambling, and so on. But only a relationship with Jesus can fill our empitnessand help us cross to the God who created us.

僕たちは、人生の虚しさを埋めるためにも、いろいろなことを試してみる。お金、ショッピング、人間関係、ギャンブルなどなど。でも、イエス様との関係だけが、僕たちの虚しさを満たすことができ、僕たちを創造主である神様のところに行く手助けをしてくれるんだ。

Do you want to cross the gap? Do you want to have a fulfilled, purpose filled life?

きみは、この溝を越えたい?満ち足りた、意義のある人生を過ごしたい?

Without a relationship with Jesus you will remain seperated from God forever.

イエス様との関係がなければ、きみは永遠に神様から離れたままになる。

You can know Him today by praying to Him. "Jesus, help me know you. Forgive me of my sin and show me a fulfilled, purpose filled life. Amen"
さあ、お祈りを通してイエス様を知ることができるよ。「イエス様、どうかあなたのことをもっと知ることができるよう助けてください。私の罪を赦し、満ち足りた意義のある人生を示してください。」